Parinţii şi şcoala

  În perioada pandemiei COVID-19, toată lumea s-a ciocnit cu stres, cu noi reguli de comportament și cu anumite dificultăți în viața de zi cu zi, atît în sens moral, cît și în cel practic, ce ține de reorganizarea regimului.  Abia acum am inceput să prețuim ceea ce am pierdut fiindcă până la momentul actual, procesul educațional era unul obișnuit.

Nouă, părinților ni s-au adăugat sarcini suplimentare, dar și deprinderi noi de organizare a timpului propriu, care necesita coordonare și chiar conformare la programul copiilor noștri.

Ne-am dat seama că viața a început să decurgă într-un ritm alert, cu un program încărcat și uneori chiar supraîncărcat. Pentru că pînă atunci, ne îndeplineam obligațiile triviale de părinți, cum ar fi: protecția copiilor, asigurarea lor cu toate necesare, acordarea atenției și dragostei, treptat rolul părintelui a devenit unul complex: de participare activă la procesul de însușire a temelor, asigurarea cu spațiu destinat desfăşurării  lecțiilor, verificarea temelor pentru acasă, care nu întotdeauna ne reușea, fiindcă avem și sarcini casnice, dar și obligații de serviciu, iar cel mai important a fost menținerea stării psiho-emoționale a copiilor în una maximal echilibrată și pozitivă.

În această situație s-au aflat majoritatea părinților. Poate și mai dificil a fost pentru cei, care în legătură cu regimul de lucru n-au avut posibilitatea să se afle acasă, în măsura timpului necesar copiilor săi, pentru a le acorda ajutor și susținere, sau în cazul în care  părinții erau plecați peste hotare şi copiii au fost lăsaţi în grija buneilor care nu sunt iniţiaţi în utilizarea platformelor digitale  în procesul de instruire. Şi mai dificil le-a fost părinţilor bugetari cu 2-3 copii care nu au dispus de echipamentele digitale necesare

Cu toții ne-am pomenit într-o situație excepțională peste noapte, însă e nevoie să facem față cerințelor chiar şi cu această  componentă importantă pe care familia nu o poate realiza în deplină măsură — socializarea copiilor, care se satisface doar prin crearea unui context social necesar.

Consider că profesorii sunt cu adevărat pregătiți și vor avea o atitudine maximal responsabilă, se vor descurca cu predarea online, cu siguranță, pentru că sunt perseverenți (fapt care l-am urmărit și la Instituția în care învață copiii mei), doar că aceasta nu este soluția ideală.

Da,  nu toți părinții sunt responsabili  nu toți își asumă obligațiile pe deplin, lăsîndu-și sarcinile exclusiv în grija școlii, însă această categorie de părinți o formează un procent minim, ceilalți totuși sunt conștienți.

Dorința  tuturor părinților  e unică: NOI TARE VREM LA ȘCOALĂ!

Ne-am dori foarte mult ca viața de școală să continuie, cu siguranță, respectînd distanța socială și normele igienice. Clipele petrecute în școală sunt cele care nu se uită niciodată, ba chiar marchează o bună parte a drumului vieții și a formării presonalității.

Copiii se comportă în societate în felul în care îl absorb în familie. De aceea, de implicarea noastră de azi! depinde viitorul de mîine.

În fiecare dimineață, pornindu-ne copiii la școală, să-i însoțim cu o expresie banală și simplă, dar extrem de importantă: ”Ai grijă de tine, de sănătatea ta”.

AICI și ACUM!

Este momentul cînd absolut toți trebuie să fim implicați. Doar împreună: întreaga comunitate educațională, prin participare reciprocă, prin parteneriat și solidaritate este necesar să contribuim și să  asigurăm o integrare sănătoasă! a copiilor noștri în societate!

Lilia Condraţchii, preşedintele asociaţiei de parinţi liceul teoretic «Gr. Vieru» Briceni

 

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X