Școala răspunde crizei provocate de pandemia Covid-19 prin desfășurarea lecțiilor la distanță

  Școala a fost, este și va fi locul sfânt care a  adunat cu multă grijă și dragoste copiii dornici de cunoaștere, setoși de carte. Și în acest an, la fel ca mulți alti, Ea  a adunat în jurul său elevi, profesori care erau parcă mai rezervați, mai  cuminți ca altădată.
Această stare a fost provocată de virusul Covid -19 care a afectat întreg universul, dar și sistemul educațional care se confruntă cu diverse situații nestandard, zilnice,  care presupun responsabilitate maximă din partea managerului instituției, cadrelor didactice, elevilor, părinților.
Un moment de o complexitate importantă în acest an de studii a fost selectarea unui model (din cele 7 propuse de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării),  după care va decurge procesul educațional în instituție.
Învăţarea la distanță reprezintă o provocare din punct de vedere al organizării și gestionării timpului, elemente greu de controlat pentru elevi, dar și pentru profesori. Învăţământul la distanță, chiar și acolo unde este ușor accesibil, nu reprezintă un substitut perfect pentru învăţământul față în față.
Considerăm că prezența fizică a elevilor în sala de clasă împreună cu profesorul este varianta  ideală pentru un proces educațional de calitate care ar asigura succesul și progresul elevilor. Prioritate are, însă, sănătatea tuturor, de aceea încercăm să facem față provocărilor. În acest context , aducem mulțumiri tuturor părinților elevilor din instituția noastră pentru receptivitate,  empatie, toleranță. Sperăm că nu peste mult timp, dacă vom da toți dovadă de responsabilitate maximă, vom avea acea satisfacție a lecțiilor obișnuite cu clasele pline de copii.

Cara Dorina, director adjunct pentru instruire, profesoară de limba și literature română IP LT Mihai Eminescu , Edineț

 

Anul școlar 2020-2021 a adus cu sine o serie de schimbări și abordări diferite față de anii precedenți. Fiind în plină pandemie, sistemul educațional încearcă din răsputeri și depune tot efortul pentru a transpune în practică cele mai eficiente metode și tehnici de activitate. În Instituția Publică Liceul Teoretic „M.Eminescu”, Edineț procesul educațional își trasează axele bazându-se pe cooperare, siguranță și cultura încrederii și a stării de bine.

Corpul didactic depune efort pentru a realiza procesul educativ la cel mai înalt nivel. Ei au definit situația procesului educativ prin unele opinii:

Jaloba Andrei , profesor de matematică, a subliniat importanța plasării accentului în situația actuală în instituție pe contextul dezvoltării tehnologiilor digitale ce concentrează în sine toate formele și metodele de utilizare a instrumentelor TIC în educație, inclusiv în instruirea la distanță.

Russu Rodica, profesoară de istorie, afirmă că  aportul adus de administrația instituției și a programelor  propuse de autoritățile abilitate noi, profesorii au posibilitatea de a se implica în diverse activități de învățare, webinarii, schimb de bune practici online, axându-se primordial pe valorificarea inteligențelor copiilor și dezvoltării competențelor.Totodată elevii sunt implicați în diverse proiecte de dezvoltare comunitară, precum ar fi Pro Dem 2, You Create,   AdB Junior în cadrul proiectului PNUD „Migrație și Dezvoltare Locală”, anul 2020.

Toate acțiunile școlii sunt concentrate pe comunicare eficientă, pe starea emoțională a elevilor, profesorilor și părinților, cu scopul identificării unor relații de compromis și colaborare constructivă.

Livia Vînaga, cadru didactic de sprijin, concluzionează faptul că procesul educațional pune accentul pe elev-subiect al educației, pentru fundamentarea autonomiei și responsabilităților în deciziile luate. Toți elevii sunt încadrați în procesul de învățare, având loc incluziunea școlară a tuturor, în special a copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Părinții și elevii clasei a VI-a „B”  remarcă faptul că  instituția depune efort pentru a menține, în primul rând, siguranța copiilor pe parcursul aflării în cadrul acesteia, ceea ce este primordial pentru situația actuală. Elevilor nu le vine ușor să se adapteze  noilor provocări, dar demonstrează înțelegere și implicare activă, se ajută și susțin reciproc.

Pentru ei, situația actuală este tensionată, însă cadrele didactice încearcă pe lângă subiectele propriu-zise să transmită și o undă de emoții pozitive prin încurajări și cuvinte calde.

Rusu Rodica, director adjunct educație, profesoară de istorie IP LT Mihai Eminescu , Edineț

 

Parcurgem o perioadă dificilă, anevoioasă.

În septembrie, am lucrat în două schimburi – este foarte obositor pentru profesori, ba chiar extenuant.

În octombrie am luat decizia, la nivel de instituție, să trecem la varianta 50/50: elevii vin la școală peste o zi.

Noi, profesorii, considerăm că, în momentele actuale, e benefică această variantă, fiindcă scade riscul contaminării cu virusul Covid 19. Și, dacă un grup dintr-o clasă este în carantină, atunci măcar celălalt grup vine la școală. Nu-i trecem pe toți la instruire online.

Discutând cu părinții clasei a V-a, am stabilit că își doresc ca elevii să vină la școală în toată ziua, indiferent de situație; cei bolnavi să stea acasă (online), cei sănătoși – la școală, fără a ține cont de riscul la care este supus profesorul.

Ropot Adela, profesoară de limba și literatura română IP LT Mihai Eminescu , Edineț

 

Începutul noului an școlar în context de pandemie COVID-19 vine cu o mare provocare, atât  pentru părinți, cadre didactice, cât și pentru copii. Orice schimbare la noi în școală, L.T,,Mihai Eminescu”, Edineț este întocmită cu strictețe conform regulilor pandemice. În acest timp, s-au schimbat toate regulile vechi, pe care le-am înlocuit cu altele noi.

Respectarea regulilor face diferență   între sănătos și bolnav, precum și între responsabil și iresponsabil.

Toate aceste măsuri  la noi în școală sunt întreprinse pentru a proteja elevii, profesorii și implicit părinții, în ideea de a limita pe cât  de mult posibil răspândirea virusului. În esență, acestea sunt: dezinfectarea mâinilor ori de câte ori este nevoie, precum și a suprafețelor cu lampă ultraviolet; purtatul mășii; evitarea consumului de alimente în timpul orelor de curs; respectarea distanțării fizice.

Cu toții trecem prin vremuri grele, dar încercăm să ne acomodăm cu ele și împreună să le depășim.

Ambros Anastasia, clasa a XII-a „B” IPLT Mihai Eminescu, Edineţ

 

Liceul ne oferă toate condițiile necesare  pentru  a menține procesul educațional  cu prezență fizică, care este foarte important pentru toate clasele , dar mai ales pentru clasele absolvente  și cele primare. Faptul că fiecare clasa este dotată cu câte un laptop  pentru lecțiile online  este un plus foarte mare pentru menținerea  integrității procesului educațional , iar elevii aflați în carantină sau cei care sunt bolnavi,  pot participa la toate lecțiile.

Duțul Daniela, cl. XII-a „A” IPLT Mihai Eminescu, Edineţ

 

Prioritățile procesului educațional din L.T. ,, Mihai Eminescu’’, Edineț  sunt: protejarea sănătății elevilor,  a cadrelor didactice și a personalului instituției de învățământ, dezvoltarea spiritului de comunicare și informare din surse sigure în ​​rândul elevilor, a cadrelor didactice, cât și al părinților; dezvoltarea educației digitale ca premisă pentru o școală modernă și sincronă cu cerințele timpului.

În opinia mea, învățământul la distanță a devenit o necesitate pentru orice stat și orice sistem educațional public. În criza prin care trecem, putem să înțelegem adevărata valoare a resurselor inovative și moderne, care pot duce la continuitatea procesului de învățământ pentru fiecare elev și profesor din țară. Ne-am conformat situației date și încă continuăm să o facem, deoarece nu am fost pregătiți pentru o astfel de încercare, avem de învățat și de îmbunătățit multe lucruri. Noi, elevii, am fost cei care am răspuns acestei provocări cu mult entuziasm și foarte rapid, implicându-ne în acest tip de învățare.

Berliba Ina, clasa a XI-a IPLT Mihai Eminescu, Edineţ

 

Anul 2020 a venit cu surprize plăcute şi nu prea…

Dornici de a descoperi tainele ştiinţei, a cărţii ne-am avântat spre culmile olimpice, dar prea necruţătoare molimă a împânzit întreagă Planetă.

Primăvara ne-a adus Mărţişorul în condiţii de Pandemie, care nu recunoaşte nimic, nu cruţă pe nimeni nici copii, nici bătrânii…

Ne-am pomenit cu rugămintea în faţă: Staţi acasă! Staţi acasă, dragii mei, numai aşa ne putem salva!

Procesul educaţional la distanţă a avut atât aspecte pozitive cât şi negative.

Printre aspectele  pozitive putem enumera:

Studierea la distanţă şi măsurile întreprinse a minimalizat răspândirea virusului COVID-19;

Procesul educaţional nu a fost stopat;

Toată comunitatea educaţională a beneficiat de cursuri de instruire la distanţă privind utilizarea mijloacelor TIC şi platformele educaţionale;

Au fost diversificate metodele de predare-învăţare-evaluare.

Dintre aspectele  negative menționăm:Ţara nu era pregătită pentru o aşa experienţă de muncă; Dotarea slabă a instituţiilor cu tehnică performantă; Nu toate familiile posedă tehnică performantă; Conexiunea slabă sau lipsă la Internet, ceea ce întâmpină obstacole în procesul de învăţare-predare-evaluare; Eleviii nu pot fi monitorizaţi şi supravegheaţi ( părinţi la serviciu ), nu se respectă prevederile Siguranţei Online; Timpul de activitate online nu corespunde cerinţelor educaţionale, ce-l face pe elev dependent de TIC; Învăţământul sincron duce la dispariţia legăturii directe dintre profesor-elev, elevul de multe ori nu poate să-şi expună opinia la moment.

Poiată Rita, profesoară de istorie, IP LT „Pan Halippa”, Edineț

 

 

 

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X