Probleme stringente în mediul rural Problema școlilor mici

Valoarea școlii este incontestabilă. În primul rând, școala este instituția, în incinta căreia se desfășoară procesul educațional, iar într-o altă interpretare, utilizăm destul de frecvent conceptul de școală a vieții.

 

Sănătatea este una dintre cele mai importante valori, o condiție importantă a dezvoltării durabile a unei națiuni. Alimentația este un factor important  în asigurarea sănătății și dezvoltării armonioase a copiilor și adolescenților. Cantitatea insuficientă, calitatea inferioară a hranei, chiar uneori lipsa ei, are un efect negativ asupra dezvoltării fizice și neuropsihice a copiilor. Dacă alimentația copiilor din ciclul primar este gestionată din bugetul statului, atunci elevii din ciclul gimnazial sunt lăsați „în umbră”.

Propunem modificarea legislației privind alimentația elevilor din ciclul gimnazial prin Hotărâre de Guvern, alocarea mijloacelor financiare adăugătoare, oferirea unor alocații financiare de stat pentru toți elevii din învățământul preuniversitar și majorarea normativului de finanțare cost-standart per elev la capitolul alimentație.

A două problemă strigentă este soarta instituțiilor de învățământ din localitățile mici, rurale. Atât timp cât există școala, poate exista satul.  Instituțiile de învățământ trebuie să existe în orice mediu rural, nu contează câți bani se investesc.

Pentru a soluționa problema în cauză propunem ca sistemul de finanțare per elev să fie anulat, deoarece toți copiii au șanse egale la studii. Volumul alocațiilor pentru școlile mici să nu fie după o formulă specială, ci după o formulă unică, la fel ca și pentru celelalte instituții. Stoparea procesului de închidere a școlilor și găsirea unor soluții optime de păstrare a acestora în mediul rural ar fi cea mai nobilă decizie pentru viitorul țării noastre, căci viitorul sunt copiii, continuitatea neamului românesc.

IP Gimnaziul s.Terebna, r-nul Edineț

 

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X