Supermarket «Fourchette»: «Vă urăm în Noul An!»

  Interviu cu directorul supermarketului «Fourchette» Constantin Mamaliga

 — De unde vine denumirea ”Fourchette” – e o retea de magazine ”Market” în Moldova sau un magazine unic?

— De la bun început, aduc la toată lumea felicitări cu trecerea în Noul An 2020, cu urări de numai bune, bunăstare, căldură și liniște în casele voastre, Bunul Dumnezeu să Binecuvânteze si să va aibă în paza sa. Iar acum … ce ține de noi, voi trece la o scurtă descriere, un mic istoric, despre compania ”Fourcette”.

Si astfel, Compania ”Fourchette” s-a lansat în 1992 în Ucraina. Mai departe, reteaua a crescut rapid si s-a dezvoltat în diverse ramuri. În prezent, activează aproximativ peste 100 de supermarketuri în Ucraina.

 — Ce puteți spune despre istoria rețelei de magazine ”Fourchette” din Moldova și particularitățile din Edineț?

— În Repubica Moldova primul supermarket a fost deschis în octombrie 2006 în mun Bălti, ca treptat să ajungă actual la 15 unităti de comert, amplasate în toate zonele, inclusiv la nord: 2 în mun. Bălti, câte unul în mun Edinet si Soroca,  în centru: 5 în mun Chisinău, câte unul în or Durlesti si  Nisporeni, la sud: 2 în mun Cahul, unul — în mun Comrat  si Tiraspol. Reteaua ”Fourchette” desfăsoară ca gen de activitate, comercializarea cu amănuntul a produselor alimentare si nealimentare în asortiment larg, totodată comercializăm o gamă vastă de produse culinare, de panificatie si patisserie, care ce produc în sectiile de producere proprii.

Ce tine de supermarketul ”Fourchette” din municipiul Edinet, îsi ia activitatea din data de 04.04.2008. Pe întregul parcurs de aproape 12 ani, ne-am călăuzit de cele mai simple si importante principii – satisfacerea deplină a cerintelor, dorintelor si doleantelor consumatorului. Calitatea produsului este siguranta sănănătătii consumatorului si este mai presus de orice.

Atractivitatea supermarketului nostru este caracterizată în principal de produse de calitate, preturi accesibile, rezonabile, numeroase promotii cu diverse reduceri si un program de fidelitate special, pentru pensionari si membrii asociatiei ”Bunicii Grijulii”, cu oferirea cardurilor unice de discount cu reduceri de la 7% la procurare.

De asemenea, o caracteristică a supermarketurilor Fourchette este plasarea, prezentarea, oferirea consumatorului a unei game largi de produse, care, pentru comoditatea, accesibilitatea si confortul clientilor. Pe lângă plasarea principală pe rafturi, este prezentată si sub formă de zone sezoniere separate cu subiect, destinatie corespunzătoare, în functie de perioada anului sau de anumite sărbători. De exemplu Anul Nou, 14 februarie, 23 februarie, 8 martie, sortiment de primăvară, sărbători de Paste si altele.

În  general, noi dispunem de o multime de lucruri interesante pentru toti si fiecare în parte, există întotdeauna în mod constant ceva nou, asa că nu ezitati si să ne vizitati. Vă invităm si vă asteptăm cu drag, în permanentă.

 

 — Domnule Constantin, D-ra lucrați din prima zi la ”Fourchette”? Cu ce ați început activitatea?

— Da…. Amintiri plăcute, am avut deosebita ocazie si noroc să încep activitatea în compania ”Fourchette”, de la deschiderea supermarketului nostru. Pe atunci activam în serviciul public, în Aparatul Presedintelui raionului Edinet, în calitate de specialist principal pe problemele micului bussines, antreprenoriat si atragerea investitiilor, domeniu foatre aproape de activitatea de azi. Auzisem despre intentia companiei ”Fourchette” de a deschide un supermarket în orasul nostru, atunci am prezentat CV-ul si am fost acceptat. Cam asa….. si apoi s-a început activitatea mea cotidiană, cu foarte multe momente interesante, dar una e constant — îmi produce plăcere deosebită meseria care o am, mai mult ca atât e fenominală sensatia, clipa, când se atinge rezultatul scontat, din start fiind pentru oameni…. si le atingem practic totdeauna, fiindcă ne dorim cu certitudine.

 

 — Acest magazin e plasat la intersecția tuturor drumurilor din zonă: de la  Nord la Sud și de la Est spre Vest. În ce constă prioritatea teritorială a magazinului?

— Suntem cei cu noroc, toti edintenii, strămosii ne-au lăsat o minunată, pitorească plasare istoric-goegrafică, fiind întradevăr chiar în central zonei de nord. Amplasarea supermarketului în centru, la răscrucea arterelor principale este benefică din toate pozitiile, dar în acelasi rând si ne obligă la responsabilitate, să corespundem în toate cerintelor majore.

 

 — Undeva mai mult de 1/3 din populație sunt personae de vârsta a treia. Au ei ceva facilități la cumpărături? Dacă da, de când e implementat acest proiect?

— Cum am si relatat mai sus, în cadrul retelei de supermarketuri ”Fourchette”, este lansat cu câtiva ani în urmă, un program de fidelitate special, pentru pensionari si membrii asociatiei ”Bunicii Grijulii”, cu oferirea cardurilor unice de discount cu reduceri de 7% si 10%  la procurare. Totodată în cadrul supermarketului adesea petrecem diferite promotii la produsele social importante, drept scop având sustinerea persoanelor de vârsta a trea. Constientizăm foarte bine situatia, da chiar si faptul că pozitia civicâ si morală ne obligă să nu fim indiferenti, să sustunem, să ajutăm pe cei care au muncit o viată, sunt pensionari si o duc mai greu, fiindcă la vremea noastră, si noi vom fi taxati, răsplătiti cu aceeasi monetă. Deaceea, în comun cu serviciile sociale, asociatiile de veterani, asociatiile obstesti, contribuim la toate apelurile de ajutor, în măsura posibilitătilor.

 

 — Care ar fi denumirea mai corectă a magazinului, ”Magazin alimentar”, ”Magazin mixt”, ”Market” sau ”Supermarket”?

— Dacă ati observant în discutie, eu spun nu altfel decât, că ”Supermarket”, această denumire este definită prin Hotărâre de Guvern, unde este aprobat Nomenclatorul în care unitătile de comert cu amănuntul, sunt clasificate, în dependentă de întrunirea unutatilor de cerinte: spatiu comercial, system de deservire etc..

 

 — Fiecare unitate de comerț are specificul propriu, brend personal. Ce este characteristic pentru ”Fourchette”?

— Logoul nostru este ”FOURCHETTE – cumpărături petru toată familia”, ceea ce mult explică, denotă că noi suntem aproape, alături, mergem într-un pas cu toată lumea. E definit totul prin vectorul nostru, trasat de la bun început – suntem în serviciul consumatorului. Suntem speciali, deosebiti prin gama largă de produse proprii (panificatie, culinărie, patisserie). Ceva nou, deosebit mai avem si plasare aparte cu asortiment divers de peste si produse de mare, din grupa ”delicatese”, în stare proaspătă, pe gheată, care sunt livrate odată în săptămână mercuri – joi si sunt solicitate de consumatori.

 

 — Cum vă discurcați cu fluxul mare de cumpărători la Sărbători?

— Pentru noi sărbătorile, ca la toată lumea sunt asteptate cu drag, dar avem si o latură specific ce ne reprezintă, de sărbători avem plăcuta posibilitate de a întâlni multă lume, unde noi putem demonstra toate capacitătile si calitătile profesionale, pentru ai deservi, consulta, ajuta în alegerea lor. Eu personal sunt în albia mea în perioada de sărbători, când se observă cum toti noi, asemeni uneui familii unite, ne deschidem capacitătile multilateral, indiferent de functie, întru atingerea scopului principal – deservire la nivel cuvenit. Asa că ne insprăvim totdeauna.

 

 — În orice unutate economica, colectiv de muncă — cadrele rezolvă totul. Ce puteți spune despre personalul de la ”Fourchette”? Sunt persone care activează din prima zi de activitate? Spuneți nume, funcții?

— E corect evidentiat, întradevăr personalul, resursele umane, sunt totul în activitatea noastră si cred că în fiecare institutie. Către personal avem o atitudine specială, individuală, fiindcă fiecare e diferit. Nucleul îl constituie un număr de angajati, care au o vechime în muncă mai mare, calităti profesionale adaptate si evident autoritate. Precum e în familie, cei mai mari îi învată pe cei mai mici, adică salariatii cu o vechime mai mare transmit profesia la cei începători. Noi toti am fost începători, tot cineva ne-a învătat, deaceea în familia noastră sunt primiti cu drag toti doritorii de a munci cinstit, de învătat îi învătăm, dorintă să fie. Se mai întâmplă greseli, le corectăm, nu greseste cel ce nu face nimic…. Categoric nu tolerăm furtul si minciuna. Nu am să dau nume celor mai buni angajati, ca nu cumva să supăr pe cineva, noi toti practic suntem egali.

 

Ce urmăreste textul de pe baner  ”Ca la mama acasă”

— Ei, ce nu e clar? Textul spune de la sine, numai la mama acasă e cel mai gustos. Asa că cu acestă frază gustoasă, am vrut să poftim toată lumea, să guste din clătitele si coltunatii nostri, pregătiti de către bucătarii nostri, cu mânutele sale. Stiti că se merită de gustat, sunt foarte deliciosi, mi-ai remarcat multi consumatori.

 

 — Povestiți vă rog despre D-ra, cum ați venit în comerț și în special în compania  ”Fourchette”

— Istoria e lungă, dar am să mă strădui să fiu mai succinct. Deci, am început activitatea mea în comert, în calitate de merceolod, în ”Uniunea Raională a Cooperativelor de Consum Edinet”, pe data de 08.08.1988, fiind repartizat după absolvirea Institutului Comercial – Economic din or. Lvov, Ucraina. În institutia dată de învătământ am făcut studiile între anii 1982-1988, cu întrerupere, serviciul în Armata Sovietică 1984-1986. În Cooperatia de Consum din raionul Edinet am activat 12 ani, până în anul 2000, în mai multe functii: vicedirector al ”Asociatiei Intreprinderilor de Alimentatie Publică Edinet”, vicepresedinte al ”Cooperativei de Consum Brătuseni”, director commercial ”Colprodcoop” Edinet. În perioada 2000-2003 an activat în cadrul Prefecturii Judetului Edinet, 2003-2008 – Aparatul Presedintelui raionului Edinet. În perioada 2007-2010 am făcut studiile în cadrul ”Academiei de Administrare Publică de pe lângă Presedintele Republicii Moldova”. Cam asa este evolutia mea în plan profesional, până la ”Fourchette”, iar din 01.05.2008 până în present activez după cum stiti si în acest colectiv.

 

În raion sunt  sute de personae social vulnerabile, în perioada activității D-ra, s-au adresat după ajutor material?

— Este o chestiune forte dureroasă cred că pentru fiecare, foarte multă lume trăieste în sărăcie, dar mai mult mă doare soarta ce o au, traiul ce îl duc copiii cu nevoi speciale. Chiar acum, în decembrie,  ajun de  Anul Nou la apelul Directiei Asistentă Socială Raională Edinet, am făcut donatii cu cadouri, jucării, din numele companiei ”Fourchette” si am rugat colaboratorii sociali să-mi ofere posibilitatea de a merge personal la câtiva copii tintuiti la pat, ca să le aduc ceva codouri si câte un mic ajutor financiar…. Am mers…e greu de descris, dar când am văzut zâmbetul gingas pe fata lor,  am înteles cât de buni la suflet sunt ei si că nu sunt speciali ci deosebiti, au lumea lor, cu împăcarea lor….. Am postat pe fb cele petrecute, cineva mi-a reprosat că nu trebuia de postat, dar nu am avut alt scop decât să îndemn toată lumea la un gest analogic, să ajutăm acesti copii. Acum am ocazia să mă adresez cu apel la toată lumea de bună credintă, în numele Domnului ajutati copiii nevoiasi…..

 

 — Care e credo D-ra în viață? Ce prețuiți  în om?

— Ce credo am? Sunt convins cu certitudine, din cele trăite stiu că nu este nimic imposibil, totul e realizabil, totul ce e performant se produce în echipă, toate ce am realizat în supermarketul ”Fourchette” Edinet, se datorează întregii echipe. Motivarea echitabilă a membrilor echipei este cheia succesului. În oameni totdeauna am pretuit sinceritatea, devotamentul si onoarea.

 

 — În ajunul Hramului mun. Edineț, ce vreți să doriți locuitorilor urbei?

— În ajun de Sfânta Sărbătoare Sf. Vasile cel Mare, de hramul mun. Edinet, aduc sincere felicitări la toată lume de bună credintă, mă rog Împăratului Ceresc, să fie milostiv cu noi. Vă urez Dragi Edinteni să aveti bunăstare, căldură si liniste în casele voastre, copii sănătosi si izbândă în toate…

Ion Balta

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

X

Pin It on Pinterest

X